web 2.0

Saturday, September 27, 2008

selamat hari raya


tinggal beberapa hari sahaja, ramadhan akan berakhir dan bermulanya syawal....
sekejap je rasanya bulan ramadhan, ditambah pula dgn kesibukan jadual waktu, mmg xterasa masa berlalu dgn pantas..perlunya kita bersedih krn ramdhan sudah hmpr berakhir, bulan yg penuh kenikmatan..dan bila menjelang syawal, bergembira lah..kpd pmbc blog, selamat hari raya and kepada kwn2 seperjuangan medic ke india, be prepa..
raya btul2 thn nie, jmp lagi 6 hb nnt...pastu dh mula strt study...tp nmpk mcm xraya sgt tahun nie, byk perkara perlu difikir..pastu, tak dpt beraya di kmpung lama kerana terpaksa pergi ke shah alam pada raya ke-6..erm..

walau pelbagai dugaan ditempuhi sepanjang puasa ni, bersababar lah, ada hikmah disitu..
ramai kwn2 satu group mengeluh, demand ke IMS terlalu tggi, sehingga menjerat diri pelajar sndr..

nk diikutkan, mmg sukar utk diharungi sekiranya kita tak ubah persepsi diri kita..berani berubah after melakukan kesalahan adalah org yg hebat motivasinya..belajar utk berdiri di kaki sendiri..lebih-lebih lagi berada di oversea, mmg cabaran byk perlu ditempuhi..

setkan minda dgn pemikiran positif and tenang dlm semua keadaan. walau sukar, tp kita blh berlatih utk mendapatkan nya, tambahan pula pd 10 mlm terakhir, semua umat islam berusaha utk mencari malam yg penuh hikmah, lailatulqadar..diharapkan ramdhan kali ini dpt mengubah diri kita ke jalan yg benar dan setiap amalan kita lakukan diterima oleh Allah SWT..amin..mudah-mudahan kita diberi umur yg panjang supaya dpt berjumpa pada ramadhan akan dtg..salam

2 comments:

Lostbut nowFound said...

slamat hari raya aidilfitri faiz!!
ampun kn sy penunggu gua..ngeh3

nur akmal said...

slmt hr raya...
maaf zhr dn batin.